چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟-راهبرد معاصر
اتحادیه نانوایان: قیمت نان سنگک با آرد یارانه‌ای بدون کنجد ۵ هزار تومان و با کنجد ۱۰ هزار تومان تعیین شده است «فرود عسگری» سرپرست گمرک ایران شد عبدالناصر همتی: پیگیر تعلیق اقدام تقابلی اف. ای. تی. اف براساس منافع ملی هستیم مدیرعامل مرکز مبادله: ربع سکه‌های ۱۴۰۳ به بازار می‌آید فاز اول بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ایران وارد مدار شد حج ۲۰۰ میلیون تومانی در راه است؟ شرایط جدید بازنشستگی اعلام شد + جزئیات دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: نرخ سوخت هواپیما سال آینده ۱۱ برابر می‌شود آخرین وضعیت برگزاری مجامع سهام عدالت مشخص شد سهمیه سوخت این گروه از خودرو‌ها قطع می‌شود تعرفه جدید واردات گوشی اپل اعلام شد زمان دقیق عرضه سکه ضرب ۱۴۰۳ اعلام شد نیم سکه در آستانه ۳۰ میلیونی شدن | صعود دوباره قیمت سکه و طلا در بازار برای این افراد سود سهام عدالت ویژه واریز می‌شود + توضیحات عبدالناصر همتی ۷ هزار و ۸۰۰ سکه طلا فروخته شد | حراج بعدی دوشنبه ۱۴ آبان

چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

طبق قوانین و مقررات هرگونه خدمات‌دهی به مشتریان حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه منوط به شناسایی و ثبت اطلاعات اشخاص است و ثبت‌نام در سجام یک‌بار برای همیشه و یک‌بار برای کلیه ارکان بازار خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 12
کد خبر: ۸۳۵۸۴

به گزارش راهبرد معاصر،  سجام یا همان «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و با هدف ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به‌ویژه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصاً سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و در راستای اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی (مصوب 1386) و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (مصوب 1394) راه‌اندازی شده است. ثبت‌نام در سامانه سجام برای هر فعالیت بورسی لازم است.

 

چرا ثبت‌نام در سامانه سجام ضروری است؟

کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف به ثبت‌نام در این سامانه هستند. ثبت‌نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آنها اقدام کنند.

مزایای سجامی شدن چیست؟

طبق قوانین و مقررات هرگونه خدمات‌دهی به مشتریان حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه منوط به شناسایی و ثبت اطلاعات اشخاص است و ثبت‌نام در سجام یک‌بار برای همیشه و یک‌بار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکل‌های خود انتظام، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

 

ثبت‌نام‌کنندگان پس از احراز هویت، از ارائه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی‌نیاز می‌شوند و با یک‌بار ثبت‌نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت.

 

در مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تأمین سرمایه و… دیگر نیاز به شناسایی مجدد نخواهید داشت.

 

ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان، اخطارها، مکاتبات و مرسولات بر اساس اطلاعات ارتباطی ارائه‌شده از سوی شما در سامانه سجام انجام می‌گیرد.

 

تغییر در اطلاعات ارتباطی، از جمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه خود را مستقیماً در سامانه سجام انجام می‌دهید و تمامی ارکان بازار سرمایه از آن مطلع خواهند شد.

 

کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما در بازار سرمایه، به شماره‌حساب اعلامی متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد و شما قادر خواهید بود شماره حسابتان را در صورت صلاحدید تغییر دهید.

 

مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام

کلیه فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) که ملیت ایرانی یا خارجی هستند برای ثبت‌نام در سامانه سجام طی مراحل مختلف که در زیر آمده اطلاعات شخصی خود را ثبت کنند:

 

. مراجعه به سایت سجام به آدرس https://sejam.ir

. انتخاب گزینه ثبت‌نام در سایت سجام

. واردکردن شماره تلفن همراه و کد ملی به نام ثبت‌نام‌کننده (شرط ثبت‌نام در سجام این است که باید نام دارنده شماره همراه، با نام شماره ملی ثبت شده یکی باشد)

. ارسال کد تأیید 5 رقمی به تلفن همراه متقاضی

. واردکردن کد تأیید در سایت

. تعیین ملیت و حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی

. اعلام هزینه ثبت‌نام در سامانه

. پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق درگاه بانک

. تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خواسته شده (درصورت ثبت نام بعنوان نماینده)

. استعلام اطلاعات واردشده توسط متقاضی از مراجع ذیصلاح

. ارسال نتیجه استعلام از طریق پیامک به متقاضی (ارسال کد رهگیری در صورت استعلام موفق و اعلام اشکال و بازگشت به بخش ویرایش اطلاعات در صورت ناموفق بودن استعلام)

. احراز هویت الکترونیک و یا حضوری (در صورت ثبت نام بصورت نماینده نیازمند احراز هویت حضوری هستید)

. احراز هویت الکترونیک: مراجعه به لیست سامانه های احراز هویت الکترونیک در سامانه سجام و انتخاب یکی از آنها / ارائه سریال درج شده در پشت کارت ملی هوشمند(و یا رسید کارت ملی هوشمند)/ ضبط و ارسال ویدئو مطابق با ضوابط اعلام شده در سامانه احراز هویت/ ارسال امضای صحیح از خود/ مطالعه و تائید تعهدات

. احراز هویت حضوری: مراجعه به لیست مراکز پیشخوان دولت/بانک و یا کارگزاری و انتخاب مرکز موردنظر/ مراجعه به مرکز احراز هویت/ ارائه کارت ملی هوشمند و مدارک نمایندگی / چهره‌نگاری از متقاضی / تائید و امضای فرم ها/ نهایی‌کردن اطلاعات

. ارسال کد بورسی به شماره همراه

. شایان ذکر است علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی https://sejam.ir مراجعه کنند./ تسنیم

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار